Festivallijstje 2016 – 3 x zomerfestivals

Het is weer bijna zomer en dat betekent maar één ding (nee dat is niet waar, het betekend heel veel dingen maar ook): Festivals! Muziekfestivals, bierfestivals, foodfestivals, ik vind het allemaal geweldig. En omdat ik vast niet de enige ben en een beetje festival inspiratie nooit verkeerd is, deel ik vandaag drie festivals waar ik komende zomer te vinden zal zijn.

Sziget Festival

10-17 augustus, Boedapest.

Ik begin maar meteen met het meest spectaculaire festival die ik ga bezoeken, en dat is Sziget. 11 augustus vlieg ik naar Boedapest om daar vijf dagen te genieten van de grootste bands en artiesten op dit gigantische festival. Ik ben er nog nooit geweest maar de verhalen die ik hoor zijn vrijwel altijd lovend. Het festival wordt gehouden op een eiland in de Donau, midden in de stad. Dit geeft naast het bezoeken van het festival dus ook de mogelijkheid om een kijkje te nemen in Boedapest zelf (en dan lekker uit te kateren in de verschillende badhuizen). Ik heb er zin in!

Op mijn programma: The Last Shadow Puppets, Muse, Sigur Ros, Bring Me The Horizon, Oscar And The Wolf, Sum 41, Bloc Party, M83 & Crystal Castles.

Oedipus International Beer Festival

3f7fa-11821768_1551808401708400_1679953947_n

2-3 juli, Gedempt Hamerkanaal 85, Amsterdam Noord.

Vorig jaar organiseerde Oedipus, een van de bekendste Amsterdamse bierbrouwerijen, het Kimchi Festival, een super leuk craftbeer festival aan het water in Amsterdam Noord. Dit jaar pakken ze het groter aan en organiseren ze het Oedipus International Beer Festival, met craft bierbrouwerijen van over de hele wereld. De bier line-up liegt er niet om en ik zie het helemaal zitten om alles te proeven. Zonnetje (hoop ik), biertje (zeker weten), wat wil je nog meer?

Young Art Festival

44946664

15-16 juli, Park Westerhout, Beverwijk.

Young Art Festival is een muziek en kunst festival op een bosrijk stukje van Beverwijk. Ja echt, Beverwijk, of all places. Ik ga er elk jaar heen omdat het lekker in de buurt is, maar het festival zelf wordt elk jaar weer beter. Jonge kunstenaars krijgen de kans om hun kunstwerken te showen en er treden grote Nederlandse namen op voor een klein prijsje. Ook is er theater om te bekijken, interactieve kunstwerken om aan mee te doen, en wordt de avond groots afgesloten met een feestje. Kortom, zeker de moeite waard, ik ben er weer bij!

Op mijn programma: DeWolff & De Likt.

Welke festivals ga jij deze zomer bezoeken?

