For The Record – therecord.nl

for-the-record

Een tijdje terug kreeg ik een heel leuk mailtje van de heren van For The Record, een abonnementendienst waarbij je elke maand een door hun uitgezochte LP opgestuurd krijgt met bijpassende goodies. Ik mocht het uitproberen en kreeg eind april een pakketje op de deurmat met onbekende inhoud.

bullion-loop-the-loop

En wat is het leuk, zo’n pakket krijgen en niet weten wat er in zit! In het pakket zat het album van Bullion, Loop the Loop. En behalve het album vond ik in het pakket ook nog een brief met uitleg, een single van (Don’t Ask) en een slaapmasker. Je krijgt dus een mooi totaal pakket opgestuurd.

De band Bullion kende ik nog niet, en dit is ook waar de jongens van For The Record op doelen; je kennis laten maken met onbekende muziek in verschillende genres. Ik ben meteen aan het luisteren gegaan en ik vind het een leuk album, maar het is niet iets wat ik zelf zou uitkiezen. Aan de ene kant vind ik dat heel erg leuk, want je leert muziek kennen wat buiten je straatje valt. Aan de andere kant vind ik het ook jammer, want ik weet niet of ik deze plaat nog vaak zal luisteren.

Het concept van For The Record vind ik echt heel erg leuk en ik denk dat het een goede manier is om kennis te maken met nieuwe muziek. Voor mijzelf vind ik de verschillende genres net iets te breed, omdat mijn muzieksmaak heel duidelijk binnen een paar genres valt (en ik altijd maar zeggen dat ik een brede muzieksmaak heb). Ik denk dat deze abonnementendienst vooral heel erg leuk is voor mensen met een hele brede muzieksmaak. Daarbij vind ik het pakket wat je krijgt ontzettend goed aangekleed en ingevuld, en vind ik de verdiepende informatie die je in de brief krijgt een leuke extra dimensie geven aan de plaat. Houd je dus van vinyl en leer je graag nieuwe muziek kennen? Dan raad ik je aan om zeker eens een kijkje te nemen op de site van For The Record!

