New in: The 1975- I Like It When You Sleep, for You Are So Beautiful Yet So Unaware of It

The-1975-I-Like-It-When-You-Sleep-for-You-Are-So-Beautiful-Yet-So-Unaware-of-It

The 1975, mijn allergrootste guilty pleasure, heeft ein-de-lijk een nieuw album uitgebracht. Ik kon mezelf niet inhouden en heb het album meteen besteld op vinyl, want hun eerste plaat heb ik helemaal grijs gedraaid en ken ik van voor tot achter uit m’n hoofd. Na het selftitled debuut album heeft de tweede wel een hele bijzondere titel: I Like It When You Sleep, for You Are So Beautiful Yet So Unaware of It. (Lekker catchy, ik struikel elke keer als ik dit uit moet spreken.)

I-Like-It-When-You-Sleep-for-You-Are-So-Beautiful-Yet-So-Unaware-of-It
Favoriete nummer(s): UGH! & The Sound

Dit album, waarvan ik de titel niet elke keer weer helemaal uit ga typen want ain’t nobody got time for that, is nog net iets meer pop, iets meer synths, iets meer 80’s. Wat ik op zich niet een heel slecht ding vind, ik merk alleen dat het me net iets too much is. Ik mis de gitaren en de drums. Nu zijn er echt wel nummers op het album (zoals Love Me) met veel gitaar, maar ik wil meer. Ik vind het contrast tussen de echt goede nummers op het album en de rest net iets te groot. Er zijn namelijk een stuk of drie nummer die ik Γ©cht, maar dan ook echt héél goed vind, de rest is een beetje meh. Misschien moet ik nog even wennen, dat kan natuurlijk. Zo ben ik de voorganger van deze plaat ook pas heel laat gaan waarderen. Dat is ook de kracht van The 1975, ze brengen een album uit van 17 nummers waar zo’n beetje elk genre wel een keer in een nummer voorbij komt. Dat is altijd even wennen, omdat ze altijd weer buiten de lijnen van je verwachtingen zullen stappen. Dus ik heb er vertrouwen in dat ik over een maand deze plaat ook van voor tot achter uit m’n hoofd ken.

