Soundtrack of November

the-last-shadow-puppets

Oktober had geen soundtrack (soorrryyyyy), maar voor november heb ik weer braaf opgeschreven welke nummers ik heb ontdekt of herontdekt. Bereid je voor op nogal wat gloomy nummers, ik denk dat dat door het weer komt.

Eagles of Death Metal – Save a Prayer


EÊn van de twee nummers die ik ontdekt heb deze maand is niet om de meest gezellige reden. Eagles of Death Metal was aan het optreden in de Parijse concertzaal Le Bataclan toen terroristen het vuur opende op de zaal. Om deze reden wilde de Britse fanclub van de band dat deze cover van Duran Duran op nummer 1 in de hitlijst zou komen te staan, en ook 3FM draait het nummer dagelijks.

SUUNS – Minor Work


Het tweede nummer wat ik heb ontdekt is van SUUNS. Ik vond SUUNS eigenlijk nooit leuk. Nu heb ik door dat je er eerst even twintig keer naar moet luisteren en dan vind je het geweldig. Zo ook bij dit nummer.

The Last Shadow Puppets – The Meeting Place


The Last Shadow Puppets bestaat uit Miles Kane en Alex Turner (je weet wel, die zanger van Arctic Monkeys). Toen ik op 3FM hoorde dat er in 2016 een nieuw album aan komt maakte mijn hart een sprongetje, want hun eerste en tevens laatste album stamt uit 2008. Ze maken orchestrale muziek met een ’60 vibe en ik vind het zo prachtig. Hierboven zijn ze te zien met live orkest.

Editors – The Weight


Dit Editors nummer is ZO MOOI. Ik vond het album waar het nummer op stond niet zo, maar dit is echt een pareltje. Vooral het einde met de violen, wauw. Ik was dit nummer een tijdje vergeten maar wat ben ik blij ‘m weer gevonden te hebben.

TR/ST – Rescue, Mister


TR/ST vind ik de ultieme combi tussen new wave en electronica. En een beetje foute jaren ’80 disco. Helaas is mijn favo album van TR/ST, Joyland, niet meer te beluisteren op Spotify, maar elke keer als ik de vinyle versie er van op mijn platenspeler leg doe ik weer dansmoves achter de computer.

The Shins – New Slang


Eens in de zoveel tijd word ik opnieuw verliefd op New Slang. Veel zullen het deuntje vast kennen omdat deze ooit achter een tv reclame zat, maar ook de songtekst er van is super mooi (maar dan ook echt, zoek ‘m eens op).

alt-J – Every Other Freckle


Deze maand zag ik alt-J live, en dus kan een van mijn lievelingsnummers van deze band simpelweg niet missen.

