I <3 Music tag

Van wat ik mij kan herinneren waren mijn allereerste muzikale helden de Spice Girls. Tegenwoordig hangen er geen posters van de Spice Girls meer in mijn kamer, maar posters van oude mannen in hun jonge jaren. Liefde voor muziek heeft er in ieder geval altijd in gezeten en daarom leek het mij leuk om vandaag de I ❤ Music tag in te vullen. (Ik heb trouwens stiekem twee tags door elkaar gedaan want anders vond ik ‘m zo kort, en ik was nog lang niet uitgepraat.)

Heb je een iPod, MP3, of…?

Ik heb een iPhone 5s die fungeert als iPod. Ik kan er 32 GB aan muziek op dumpen (of nouja dumpen, ik gebruik de offline functie van Spotify), en opzich vind ik dat ook wel genoeg. Op deze manier wordt ik nog een beetje gedwongen om vaak te wisselen van muziek die er op staat, waardoor ik bijna elke week wel weer nieuwe deuntjes heb om naar te luisteren in de trein of mee te blèren op de fiets (ik kan het echt niet laten om na tien keer achterom kijken of er écht niemand fietst als een gek mee te gillen met een songtekst).

Kan je instrumenten bespelen?

Nope, toch wel één van de dingen die ik echt heel erg jammer vind. Ik heb op een blauwe maandag op gitaarles gezeten, maar daar heb ik niks aan over gehouden. Behalve dat ik het riffje van Smoke on the Water van Deep Purple kan spelen op één snaar.

Wat is je favoriete band/artiest?

Er zijn twee bands in mijn leven die wisselend favoriet zijn: The Cure en The Smiths. Ik hou van allebei onvoorwaardelijk veel en daarom hangen Robert Smith en Johnny Marr ook boven mijn bed.

Wat is je favoriete album allertijden?

Pfoe, dat vind ik best wel moeilijk. Er zijn zo ontzettend veel goede albums op de wereld. Maargoed, ik kies er twee, goed? (Ja dat is goed dit is mijn blog lekker puh):

  • The Cure – Disintegration
  • The Smiths – The Smiths

Favoriete nummer?

Vind ik ook echt belachelijk moeilijk maar de eerste die in mij opkomt is The Smiths- What Difference Does it Make?. En nu komen er echt tien andere nummers in mijn hoofd maar ik houd het heel braaf hier bij.

Oke stiekem nog The Cure met Just Like Heaven dan:

 

Heb je ooit opgetreden voor een publiek?

Haha, JA. Ik moest voor Engels op de middelbare school een liedje zingen (huh?). Ik vond het zeer beschamend want ik zing eerder als een kraai dan als een nachtegaaltje. Verder heb ik in een donker verleden op dansen gezeten en heel vaak mijn dansjes uitgevoerd voor een publiek, maar dat wordt vast niet bedoeld.

Favoriete album cover?

Daar moet ik toch wel even over nadenken (ik scroll nu in paniek door de albums op mijn Spotify). Ik vind de (lp) cover van Kid A van Radiohead heel erg cool. En Unknown Pleasures van Joy Division blijft natuurlijk een klassieker.

kid-a-radiohead-joy-division-unknown-pleasures

Wat is het meest gênante nummer op je Spotify?

Ja ik vind The 1975 dus heel erg leuk, en zij hebben een beetje dezelfde soort aanhang als One Direction, dus ik heb toch wel een beetje het gevoel dat ik er te oud voor ben. MAAR HET IS ZO LEUK.

Favoriete concert waar je bent geweest?

Het was niet echt een concert maar The Cure op Rock Werchter 2012 zien was echt een droom die uit kwam. Verder vond ik Radiohead in de Ziggo Dome in 2012 echt fantastisch. En iets wat ik thuis niet zo vaak luister maar wat ook een grote indruk heeft achtergelaten: Nine Inch Nails op Lowlands 2013.

Welke artiest/band wil je graag nog een keer live zien?

Ik zou heel heel heeeeeel graag Johnny Marr een keer willen zien optreden.

Een band/artiest die iedereen even moet beluisteren?

Om bovengenoemde bands even over te slaan, omdat ik die al aan bod heb laten komen, wil ik graag The Chameleons noemen. Een super goede band uit de jaren ’80 die naar mijn mening nooit genoeg lof heeft gekregen. Mocht dat niet helemaal je ding zijn, luister dan zeker eens Alt-J. Ik denk echt dat het onmogelijk is om Alt-J niet goed te vinden.

