New in: Editors & The Strokes

Deze maand kwam het nieuwe album van Editors uit. Toen ik zag dat deze als limited edition op goud vinyl werd uitgebracht kon ik het niet laten om deze te bestellen, en dat zonder het album te hebben beluisterd. Daarnaast kwam ik een belofte na uit een eerdere blogpost: Meer vinyl van The Strokes bestellen.

Editors – In Dream

Editors-In-Dream-2Favoriete nummer(s): Nog geen! Maar als ik moet kiezen dan is het No Harm.

Een plaat kopen zonder er ooit een nummer van gehoord te hebben; eigenlijk de enige keren dat ik dat doe is als het 1. een band is die ik heel goed vind en 2. het een limited edition is. Zo dus ook het geval bij In Dream van de Editors. Ik vind het album niet slecht of iets, het is alleen wel echt een album die je een paar keer moet luisteren voordat je het gaat waarderen. Op dat punt ben ik op het moment nog niet beland. Wel fietste ik laatst naar huis toen op mijn Spotify het openingsnummer No Harm voorbij kwam. In eens voelde ik ‘m toen wel. Soms kan het bij mij erg helpen om een album op de fiets of in de trein te luisteren, omdat ik dan denk ik het meest aandachtig luister. Ik heb In Dream dus op Spotify opgeslagen en mijn mening er over moet ik nog even vormen.

Ik kocht het album voor €22,99 bij North End Haarlem.

The Strokes – Is This It?

the-strokes-is-this-itFavoriete nummer(s): Trying Your Luck & Someday.

En dan kocht ik ook nog deze klassieker. Want nondeju, wat is dit toch een fantastisch album. The Strokes luister ik al sinds mijn tienerjaren, en na al die jaren gaat het nooit, maar dan ook nooit vervelen. En nu ben ik zo blij dat ik This Is It? op vinyl heb gevonden! Ik draaide deze plaat al digitaal grijs op Spotify, maar nu mag ik ‘m eindelijk in het echt grijs draaien.

Ik kocht het album voor €19,99 bij North End Haarlem.

