What’s on my iPhone?

Net als iedereen (oke, bijna iedereen) ben ook ik verslaafd aan Instagram en Snapchat. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten hoeveel uur per dag ik mijn telefoon in m’n hand heb, want dat zal schikbarend veel uur zijn. Ik heb een iPhone 5s, en Oscar op de schommel staat op mijn achtergrond (àhhhh, wat een dropje hè?).

De ‘standaard’ apps

IMG_0249Ik ben te vinden op zo’n beetje elk bestaand social media kanaal, behalve Tinder (of mag ik dat geen social media noemen?). Omdat ik er denk ik wel van uit mag gaan dat niemand geïnteresseerd is in het voor de tiende keer lezen over de welbekende apps, heb ik besloten deze maar niet mee te nemen in deze blogpost. In plaats daar van hoop ik je te verblijden met apps die je wellicht nog niet kent.

Untappd

IMG_0250Voor de speciaalbier liefhebbers is er wel een hele leuke app op de markt: Untappd. Ik heb ‘m zelf ook pas net ontdekt maar ik ben nu al groot fan. Wanneer jij ergens aan je speciaalbiertje zit te nippen, kun je via Untappd jezelf inchecken bij het café waar je bent en kan je de wereld laten weten welk biertje jij drinkt. Hierbij kan je een foto plaatsen, een recensie schrijven, of simpelweg een score geven. Zo help je anderen bij het kiezen van een biertje in dat café, en kunnen anderen jouw weer helpen wanneer je keuzestress hebt. Ik heb nog maar één biertje (bij Butcher’s Tears) geranked, maar ik vind het nu al helemaal leuk.

Tripomatic

IMG_0254Tripomatic is een hele fijne app als je een onbekende stad gaat bezoeken. Je kan op de kaart zien waar de meest bekende bezienswaardigheden, maar ook de minder bekende must-sees zich bevinden. Vervolgens kan je alles wat jou leuk lijkt opslaan, en de kaart offline downloaden. Op deze manier heb je een gepersonaliseerde route, waarbij je altijd even in de app kan kijken voor wat meer informatie over een bepaalde plek. De app staat nu nog toevallig in Gent, want dat was mijn laatste citytripje, maar vooral in Praag heb ik deze app heel veel gebruikt. En daar ben ik via deze app in een heel bijzonder restaurantje terecht gekomen, want naast alle bezienswaardigheden staan ook hotspots in deze app. Een aanrader!

Picfx

IMG_0255Ook ik ben een hobby amateur fotograaf die het leuk vind om foto’s te bewerken met allerlei hippe filtertjes. Mijn favoriete app daarvoor is Picfx. Deze app biedt mooie filters, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Voor alles is er wel een filtertje.

Polyfauna

IMG_0258Als laatste heb ik een beetje een gekke app uitgekozen waarvan ik zelf eigenlijk ook niet zo goed weet wat ik er mee moet. Maar ik vind ‘m wel echt super cool, want (en daar komt het!) deze app is in samenwerking gemaakt met Radiohead. Het is een soort van virtuele wereld waar je doorheen kan lopen door middel van je iPhone. Je scherm is dus als het ware je zicht. Als je naar links draait, draait de wereld mee, enzovoort. En dat allemaal met Bloom van Radiohead op de achtergrond! Is dat gaaf of niet? Ik weet nog steeds niet helemaal wat ik er mee moet maar vet vind ik het zeker.

Ik vind het altijd super leuk om nieuwe apps te ontdekken, dus aanbevelingen zijn zeker welkom in de comments!

