Een biertje halen bij Butcher’s Tears

Om te genieten van het laatste nazomer weer, vonden Oscar en ik dat het een mooi moment was om een biertje te gaan drinken (want het is eigenlijk altijd een mooi moment om een biertje te gaan drinken). Dat biertje dronken wij in het proeflokaal van craftbier brouwerij Butcher’s Tears.

IMG_0217 Butcher’s Tears bevind zich aan de rand van een industrieterrein in Oud-Zuid (dan bedoel ik natuurlijk Amsterdam). Het proeflokaal zit in een soort van garage, waar van woensdag tot en met zondag om vier uur de garagedeur open gaat en je welkom bent om een zelf gebrouwen biertje te komen drinken. Als het weer mee zit kun je lekker buiten zitten op de picknickbanken, of op een stoel die je van binnen hebt gepakt. Het maakt allemaal niks uit en de sfeer is dan ook heerlijk relaxed. Binnen ziet het proeflokaal er nogal klinisch uit, net als een slagerij. Op de witte tegeltjes is het biermenu te vinden. De brouwerij bevind zich overigens naast het proeflokaal (dat zei het bordje in ieder geval, ik ben er niet zelf binnen geweest ofzo).

Op het menu staan verschillende speciaalbiertjes, van normale sterkte tot sterke sterkte, van de tap of uit fles. Omdat het nog gewoon middag was besloten we het maar niet te gek te maken en het lichtste biertje van de tap te kiezen: Karperbier. Een licht maar wel stevig en bitter biertje, ik vond ‘m erg lekker!

IMG_0219Ik vind Butcher’s Tears echt een onwijs leuke plek. Mede omdat het zich op een industrieterrein bevind en het hierdoor anders is dat een normaal (proef)cafΓ©, vind ik de sfeer lekker ongedwongen. Gewoon lekker met je biertje in het zonnetje zitten. Ik vraag me wel een beetje af hoe het hier zal zijn in de winter, maar dat zal ik snel genoeg ervaren, want ik kom zeker vaker terug.

Butcher’s Tears Karperweg 45, Amsterdam. Klik hier voor de website.

