Ik heb nu al een winterdip en het is pas herfst

Bovenste zin kwam laatst omhoog in mijn hoofd een paar seconden later bedacht ik mij dat ik hier iets over moest schrijven. Om mezelf op te vrolijken, of om jullie juist mee te nemen in mijn herfstige winterdip (sorry jongens, laten we hopen op het eerste).

Bron top foto

Ten eerste moet ik even duidelijk zijn: ik ben lastig tevreden te stellen als het om het weer gaat. Het liefst is het in mijn leven gewoon altijd huiskamertemperatuur, met bij voorkeur een zonnetje op m’n bol met soms een klein wolkje. Ik ben namelijk zo’n verschrikkelijk vervelend vrouwmens die het altijd óf te warm óf te koud heeft. Toch heb ik het wel liever te warm, denk ik (maar niet te warm).

Ik vind het idee van herfst altijd wel leuk, en ik zie alle herfstpret die andere mensen in de herfst zien ook wel een beetje. Maar zodra ik zo verkouden ben dat ik groene smurrie begin op te hoesten vind ik het allemaal wel weer best met alle herftstigheid en verlang ik gewoon terug naar op een kleedje liggen in het Vondelpark met een biertje in mijn hand. Want dat is eigenlijk hetgeen wat ik denk ik nog het leukste vind aan de zomer: Vrijheid. Het is oké om met je blikje bier in het park te gaan zitten, overal zijn festivals te vinden, je kan lekker wat eten op het terras; het is fijn om buiten te zijn. In de herfst en winter kom ik eigenlijk alleen maar buiten als het echt moet. Ik vind het namelijk niet echt fijn ofzo om in een herfstige regenbui te belanden. Als je herfst trouwens googled krijg je hele mooie plaatjes, maar nooit eentje met een regenbui er in. Ik zie herfstbladeren, paddestoelen, vossen, maar waar is al die regen dan? Ik vind regen meer de herfst symboliseren dan een vos. Voortaan als ik herfst google wil ik alleen nog maar dit soort verschrikkelijke plaatjes zien:


Bron plaatje 1, 2, 3, 4.

Ook zo’n zin in de herfst jongens? Maargoed, ik ging mezelf opvrolijken, vandaar: Tien leuke dingen aan de herfst! Komen ze (en wat heb ik lang over dit lijstje gedaan):

  • Thee drinken zonder een zweetaanval te krijgen.
  • Het is wel knus dat het zo vroeg donker is en als je dan lekker warm binnen zit vind ik dat best fijn.
  • Een boswandeling maken in de herfst is mooi.
  • Die hele lange warme jassen die nu in de mode zijn vind ik heel erg leuk en nu heb ik een excuus om er eentje te kopen.
  • De zon schijnt nu! Mag ik dit nazomer noemen?
  • Ik kan mijn Dr. Martens weer aan.
  • En mijn pantoffels.
  • Ik kan weer onder de deken liggen zonder dat ik een voetje eronder vandaan moet laten komen voor verkoeling.
  • Boerenkool met worst ❤
  • De sneeuw komt pas in de winter.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon oprecht blij werd van het idee dat ik weer boerenkool kan eten en dat ik mijn dr. Martens weer aan kan. Volgens mij is het toch een beetje gelukt mezelf op te vrolijken.

