Soundtrack of September

Het leek mij wel leuk om maandelijks tien liedjes te delen die ik in die maand heb ontdekt, herontdekt, of gewoon nog steeds grijs draai. De hele maand heb ik braaf een lijstje bijgehouden en helaas kwam ik aan het eind van de maand niet uit op tien nummers. Maar wel op negen, dus ik dacht van ja, hรจ, wat maakt dat nummertje minder ook eigenlijk uit.

Nick Cave & the Bad Seeds – Into My Arms
Nick Cave zijn 15-jarige zoon viel onlangs van een klif en overleed. Ik krijg er verschrikkelijke kippenvel van als ik dit typ. Sindsdien voelt dit nummer nogal beladen en raakt het bij mij (nog meer) een gevoelige snaar.

Oscar & the Wolf – Strange Entity
Ik was een beetje laat met het ontdekken van Oscar & The Wolf, maar het is dan nu toch eindelijk gebeurd.

The Strokes – Trying Your Luck
Ik heb sinds kort mijn tienerliefde weer herontdekt, wat zijn The Strokes toch fantastisch โค

Deptford Goth – Feel Real
Ik denk dat je dit nummer van Deptford Goth geweldig vind, of je vind het niks. Ik vind de combinatie van electronica en dromerige pop zeer fijn.

All Tvvins – Thank You
Ik luisterde laatst naar 3fm toen dit nummer voorbij kwam als een band die leek op Editors. Niet geheel mee eens, maar ik vind het een fijn nummer.

Weval – Detian
Ik ben groot fan geworden van dit Amsterdamse duo. Elektronische muziek met en donker randje, love it.

The Cure – A Night Like This
Deze maand werd ik ook opnieuw verliefd op A Night Like This.

Blackbird Blackbird – It’s a War
En dan Blackbird Blackbird, een heerlijk (einde) zomer deuntje.

Radiohead – Where I End and You Begin (The Sky is Falling in)
En dan als laatste een nummer waar ik niet alleen deze maand, maar al maanden verslaafd aan ben. De opbouw in dit nummer geeft me zo mega veel kippenvel, I love it.

