Get to know me tag

Omdat ik pas net begonnen ben met dit grote blogavontuur, en ik het toch wel heel erg leuk vind om er een persoonlijk tintje aan te geven, leek het mij wel leuk om de get to know me tag in te vullen. Op de één of andere manier heb ik het gevoel dat ik niet goed ga zijn in het geven van enig zinnig antwoord (net als in vriendenboekjes, daar was ik ook nooit zo goed in), maar let’s give it a try!

Wat is je tweede naam? Heb ik niet, dit begint meteen al lekker saai haha. Mijn tweede naam is trouwens niet Morgan. Ik moest ooit een instagram naam verzinnen en noemde mijzelf naar Dexter Morgan, sindsdien vind ik het een handige naam om gewoon overal te gebruiken.

Wat was je favoriete vak op school? Biologie! Vandaar ook de keuze voor een medische opleiding 🙂

Wat is je favoriete drankje? Ik heb op het moment een hele grote spa rood obsessie, maar daarnaast ben ik ook heel erg dol op thee (en bier).

Wat is je favoriete liedje op het moment? Hmm, moeilijk! Ik denk Deptfort Goth – Feel Real.

Wat is je favoriete eten? Ook moeilijk! Over het algemeen ben ik gewoon heel erg dol op eten en is het kiezen van één maaltijd een veel te beperkte keuze. Op het moment heb ik wel zin in pasta carbonara.

Wat is het laatste wat je hebt gekocht? Aussie Miracle Beach Waves spray. Ik vind ‘m wel goed werken maar de geur die er af komt vind ik wel iets te heftig, je ruikt m’n parfum niet eens meer.

Wat is je favoriete boek? Ik ben persoonlijk niet zo’n fictie lezer, dus mijn favoriete boek is denk ik A Light That Never Goes Out – The Enduring Saga of The Smiths.

Favoriete kleur? Paars! Alles moet paars! Ik heb ooit een patiënt gehad met een paarse jurk, paars haar, paarse lipstick, paarse oogschaduw, paarse oorbellen, paarse schoenen… Ik kan mezelf ook wel zo zien over tien jaar.

Heb je huisdieren? Ja, een hele lieve kat en ze heet Coco.

Favoriete parfum? Ik draag al zo lang ik me kan herinneren een parfum van Lolita Lempicka en die gaat nooit vervelen. Wel weet ik na al die jaren nog steeds niet hoe deze variant heet. Het is de geur in een licht groene verpakking en de flacon is paars (heuy!).

Favoriete feestdag? Hmm.. ik denk kerst, ik vind kerst altijd wel erg gezellig. Ik vind het jammer dat we Halloween niet echt vieren in Nederland, want anders zou het zeker Halloween zijn, want ik ben gek op verkleedfeestjes.

Heb je een relatie? Ik heb hele dikke verkering met Oscar.

Ben je ooit het land uit geweest, zo ja, hoe vaak? Dit laat maar weer zien dat dit een Amerikaanse tag moet zijn, want het lijkt mij vrij onmogelijk om Nederland nooit uit te zijn geweest. Maar ja dus! Europa ben ik daarentegen nog nooit uit geweest. En hoe vaak, dat weet ik niet eens, best wel vaak haha.

Spreek je een andere taal? Ja, Engels, en daar houd het wel zo’n beetje op. Ik heb nooit een talenknobbel gehad, helaas. Soms doe ik wel net alsof ik Duits kan.

Hoeveel broers/zussen heb je? Ik heb een oudere zus, en we zijn echt totale tegenpolen. Maar we kunnen het wel goed vinden 🙂

Wat is je favoriete winkel? Pfoeee, uhm.. tsja. Heb ik niet echt? Ik koop denk ik mijn meeste kleding bij de H&M.

Favoriete restaurant? Heb ik eerlijk gezegd ook niet echt, ik vind het leuk om elke keer wat nieuws uit te proberen. Ik vind het wel erg leuk als het een proeflokaal is, zoals Gollem in Amsterdam aan de Overtoom.

Foto 21-08-15 22 12 08Wanneer heb je voor het laatst gehuild? Vorige week, tijdens de film The Imitation Game. Ik huil echt bij elke film en ik kan zelfs huilen bij reclames, dus niks nieuws. Oscar kijkt bij zielige stukjes in een film ook altijd meteen mijn kant op om te kijken of de waterkranen al geopend zijn.

Favoriete blog? Heb ik niet echt, ik bekijk veel verschillende blogs maar volg er niet echt veel dagelijks.

Favoriete film? Ik ben niet echt een filmkijker dus dit vind ik een best lastige vraag. Ik vind Requim for a Dream heel goed, en 500 Days of Summer heb ik ook al meer gezien dan op één hand te tellen is.

Favoriete TV show? Ik neem aan dat ik hier ook series onder mag rekenen? En zo nee, ik doe het lekker toch. Mijn favoriete series zijn Breaking Bad en Game of Thrones en een echte ‘tv show’ is De Rijdende Rechter (nee dat was geen grapje), Wie is de Mol? en Expeditie Robinson.

PC of Mac? Mac, zonder twijfel.

Welke telefoon heb je? Een iPhone 5s.

Hoe lang ben je? Ik ben 1,69. Volgens mij valt dat wel een gemiddelde lengte te noemen, maar al mijn vrienden zijn bovengemiddeld lang en daarom lijk ik in hun bijzijn al snel op een kaboutertje. In Portugal was ik in eens lang voor een meisje.

Kan je koken? Nou, ik werk in een keuken dus we mogen toch wel hopen dat ik kan koken ja. Volgens mij vinden andere mensen ook wel dat ik kan koken. En zelf ben ik de allergrootste fan van mijn gerechten.

