De vondsten van de IJ-hallen

Ik kan jaloers zijn op mensen die naar tweedehands winkels of markten gaan en terug komen met allerlei fantastische kledingstukken. Ik kan dat niet, het is me nog nooit gelukt. Wederom ben ik dan ook gister niet terug gekomen van de IJ-hallen met fantastische kledingstukken, maar wel met vinyl van The Smiths en The Cure, en dat maakt mij nog veel gelukkiger dan mooie fashion items.

Mocht je geen idee hebben wat de IJ-hallen zijn: De IJ-hallen zijn twee grote oude loodsen op de NDSM-werf in Amsterdam waar eens in de zoveel tijd de grootste vlooienmarkt van Nederland wordt gehouden. Je vind er kleding, games, antiek, heel veel andere meuk en last but not least: Heel veel vinyl (word ik een blij meisje van). Op dit soort markten ben ik altijd opzoek naar vinyl van bands uit (meestal) de jaren ’80, en de kunst is om een officiΓ«le uitgave op de kop te tikken voor een mooi prijsje.

Foto 12-09-15 17 34 56 (1)Dat Oscar beter is in het doorzoeken van vinylbakken dan ik blijkt maar weer uit het feit dat hij de twee The Smiths lp’s er uit heeft gevist. De derde lp van The Cure werd naast mij door een onbekende man samen met The Lovecats uit de bak gevist, en met grote ogen en vol ongeloof dacht ik dat deze plaat toch mooi aan mijn neus voorbij zag gaan (en dat voor maar 10 euro). Toen ik tien minuten later terug kwam om in paniek door de bak heen te graaien zag ik toch mooi dat ie Seventeen Seconds had laten liggen. Hah! Die is voor mij!

Het The Queen is Death album is een bootleg en voldoet dus eigenlijk niet helemaal aan mijn voorwaarde een officiΓ«le druk te zijn. Maar hij is roze! Roze!! Dat kan je toch niet laten liggen?

Mijn bezoekje aan de IJ-hallen was dus weer succesvol te noemen en ik ben zo blij met mijn lptjes. Seventeen Seconds is een mooie om aan mijn The Cure collectie toe te voegen, en Strangeways, Here We Come is mijn allereerste officiΓ«le The Smiths lp. En ook met de boothleg van The Queen is Death ben ik erg blij, ik ben alleen benieuwd naar de kwaliteit. Dat wordt weer heel wat uurtjes genieten van mijn twee favoriete bands.

