Vinyl ABC: Girls Names, Interpol, Joy Division & The Knife

Coco was niet van plan om aan de kant te gaan voor mijn vinyl fotoshoot en is deze week dus gewoon een onderdeel van het decor. Hallo Coco! Deze week heb ik vier platen van vier totaal verschillende artiesten uit mijn collectie.

Girls Names – The New Life

IMG_1957Favoriete nummer(s): Hypnotic Regression.

Girls Names is de perfecte combinatie tussen surf en new wave. En ik vind het geweldig. Heel veel gitaren, catchy deuntjes, mooi gezang, en een hele dikke aanrader om een keer naar te luisteren. Ik bestelde deze plaat online en ontving ‘m pas na twee maanden (whut), maar toen ik de verpakking er af scheurde vond ik het toch een hele aangename verassing dat de plaat zelf doorzichtig is, maakt het toch weer wat bijzonderder! Ik vind sowieso het hele design van het album heel mooi, wat altijd een fijne bijkomstigheid is. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de muziek, en de muziek is geweldig.

Interpol – El Pintor

IMG_1960Favoriete nummer(s): All the Rage Back Home.

Toen ik hoorde dat het nieuwe album van Interpol als limited edition uit kwam op rood vinyl, wist ik niet hoe snel ik met mijn eigenlijk best wel lege portemonnee naar de plaatselijke platenzaak moest rennen om ‘m van mijn laatste centjes mee naar huis te mogen nemen. En wat ben ik blij dat ik dat toen heb gedaan. Omdat het album net uit was had ik geen idee of het een goed album zou zijn, maar zoals ik in deze blogpost al schreef is mijn liefde voor Interpol groot en vertrouwde ik er op dat het weer een net zo goed album zou zijn als altijd. En dat is het, met All the Rage Back Home voor mij als ultieme favoriet.

Joy Division – Closer

IMG_1958Favoriete nummer(s): Atrocity Exhibition & Isolation.

Wat was ik blij toen ik deze plaat tegen kwam bij de IJ-hallen, en dat er niet een belachelijk hoog prijskaartje aan hing. Closer is mijn favoriete album van Joy Division en helaas ook de laatste die is uitgebracht voordat Ian Curtis zichzelf van het leven beroofde. Met dit in gedachte is Closer een donker maar muzikaal fantastisch album. Een all time favourite.

The Knife – Deep Cuts

IMG_1959Favoriete nummer(s): Pass This On & Heartbeats.

The Knife is een duo die gewoon echt niet in een hokje te plaatsen valt. Vaak dansbaar, meestal heel gek, en รฉรฉn van de vetste dingen die ik ooit live heb mogen bewonderen. Hoewel Deep Cuts niet mijn favoriete album is van The Knife (dat is Silent Shout), was ik aardig verrast toen ik deze plaat op vinyl tegen kwam bij Plato, en vond ik dat ik deze party knaller absoluut mee naar huis moest nemen. En nooit spijt van gehad, want hij doet het goed op allerlei soorten gelegenheden.

