Vinyl ABC: The Cure

Vandaag heb ik maar één band in de Vinyl ABC, en dat komt omdat deze band tot één van mijn favoriete bands behoord. Ik heb nog lang niet alle platen van deze band en ik zal ook nog veel tweedehands markten moeten afstruinen voor mijn verzameling compleet is. Voor nu heb ik vier lp’s om te laten zien van deze band: The Cure.

The Cure – Boys Don’t Cry

IMG_1950Favoriete nummer(s): Boys Don’t Cry & Killing an Arab.

Boys Don’t Cry is de eerste vinyl plaat die ik kocht van The Cure. Ik kwam ‘m tegen in een tweedehands winkel en ik moest en zou ‘m kopen, want ik had nog niks van The Cure. Nu vind ik zelf dat Boys Don’t Cry niet helemaal ‘telt’ als album, omdat het slechts de Amerikaanse uitgave is van Three Imaginary Boys. Maar dat geeft mij uiteraard niet minder luisterplezier. Heel cliché is mijn favoriete nummer van dit album dan ook Boys Don’t Cry, want zeg nou zelf: Wie is er niet dol op deze echte The Cure klassieker?

The Cure – Faith

IMG_1949Favoriete nummer(s): The Funeral Party.

Een confession die door veel The Cure liefhebbers niet wordt gewaardeerd: Ik vind de nieuwe The Cure leuker dan de oude The Cure. Ja mensen, dat typte ik echt. Of eigenlijk vind ik de ‘tussenin’ The Cure het leukst, maar dat terzijde. Faith is dan ook niet mijn favoriete album. Ik vind het vaak veel van hetzelfde, en daarom is dit de lp van The Cure die ik het minst vaak aan zet. Het is een goed album, daar niet van, maar dit is niet de muziek van The Cure wat mij zo’n groot fan maakt (maar doen ik deze lp voor 10 euro op een marktje zag kon ik het niet laten ‘m mee naar huis te nemen).

The Cure – The Top

IMG_1948Favoriete nummer(s): The Catapillar.

The Top brengt mij al meer bij The Cure die ik zo lief heb. Ik vind The Top echt een pareltje, waarvan ik erg blij werd toen ik ‘m tegen kwam tijdens mijn zoektocht naar vinyl. Naast dat het een te gek album is vind ik de artwork van dit album ook echt geweldig. The Top is niet mijn meest favoriete album, maar dat ‘ie goed is is voor mij gewoon een feit.

The Cure – The Head on the Door

IMG_1947Favoriete nummer(s): In Between Days, The Baby Screams & A Night Like This

Ik denk dat bij The Head On The Door mijn favoriete The Cure tijdperk aanbreekt. Dat kan je al zien aan het aantal favoriete nummers dat ik heb op deze plaat. Ik vind The Head On The Door een goede afwisseling tussen popmuziek en de ‘doom & gloom’ die The Cure liet horen op hun eerdere albums.

Zoals je kan zien is mijn The Cure verzameling nog lang niet compleet. Vooral mijn allergrootste favoriet Disintegration mist, en als ik die ooit tegenkom zal ik een gat in de lucht springen, huilen, waarschijnlijk veel te veel geld er voor betalen en nar buiten rennen. Tot die tijd ga ik rustig door met mijn zoektocht naar alle The Cure lp’s, want je hebt nooit genoeg The Cure lp’s.

