Recept – tortilla lasagne

Laatst kwam ik aan op mijn werk en stonden er vier torentjes van tortilla’s op de werkbank. Vol trots vertelde de kok dat hij tortilla lasagne had gemaakt voor het personeel. Daar had ik nog nooit van mijn leven van gehoord, maar het smaakte goddelijk! Van de week besloot ik het zelf ook een keer te maken, maar dan op mijn eigen manier. Dit smaakte wederom zo lekker dat ik vind dat iedereen het eens moet proberen (sorry, eetfoto’s maken is niet zo mijn ding maar neem maar van me aan dat het smakelijk is!).

Foto 19-08-15 16 50 27Tortilla lasagne moet je zien als een lasagne, maar dan op z’n Mexicaans. De ingrediënten die ik heb gekozen zijn ingrediënten die in zo’n beetje elk Mexicaans gerecht passen, hier kan je zelf dus ook nog je creativiteit op loslaten.

Voor 4 personen heb je nodig:

  • 5 Tortilla wraps
  • 2 Paprika’s
  • Een zakje geraspte kaas (ik vind zelf in dit soort gerechten jong belegen het lekkerst, maar again: voel je vrij om al je creativiteit er in te werpen)
  • 1 Trosje bosuien (Trosje? Pakketje? Boeket???)
  • Een zakje Tex Mex Fajita seasoning mix
  • 300 gram gehakt
  • Een potje salsa dip
  • Een potje mais
  • En op de foto stond het bakje op de verkeerde kant van het aanrecht (oepsie), maar niet onbelangrijk (vind ik zelf): Crème fraîche
  • Liefde

Foto 19-08-15 16 58 32Stap 1 is simpel: Chop die groentjes door de midden (eigenlijk is alles van dit gerecht simpel, ik houd niet zo van moeilijk doen).

Stap 2: Bak het gehakt rul, voeg de paprika, de bosui, de mais en de seasoning mix toe en bak tot alles gaar is.

Foto 19-08-15 17 22 04Stap 3: Bouwen die lasagne! Ik begon met een tortilla met daarop de helft van de groenten/gehakt mix, en daarboven op legde ik een tortilla die ik had ingesmeerd met crème fraîche (de crème fraîche komt dus op de groenten). Vervolgens smeerde ik de tortilla in met de helft van de salsa dip, en deed hier geraspte kaas overheen. Hier legde ik vervolgens weer een tortilla op met daarop de groente/gehakt mix, en zo verder tot je vier lagen hebt. De laatste tortilla smeer je in met crème fraîche en vervolgens gaat de geraspte kaas daar boven op. En dan mag ‘ie in de oven! Ik deed ‘m 20 minuutjes in de oven bij 200 graden (wel even voorverwarmen natuurlijk).

En voilá, de tortilla lasagne is klaar! Ik serveerde de tortilla met wat sla en guacamole. Lekker makkelijk en super goddelijk (maar niet zo heel erg mager). Eet smakelijk!

