Kimchi Festival 2015

Foto 08-08-15 16 17 37 (1)Als speciaalbier liefhebber klinkt craftbiertjes drinken in het zonnetje aan het water als muziek in mijn oren. Dit in de vorm van een festival met muziek en gezelligheid was vorige week zaterdag te vinden bij café de Ceuvel in Amsterdam-Noord: Het Kimchi Festival!

Het Kimchi Festival wordt georganiseerd door Oedipus Brewing en het bier van deze vriendenbrouwerij was dus ook te vinden op het festival, maar ook dat van heel veel andere (thuis)brouwers. Voor 2,50 kochten wij deze glazen, voor 1,75 consumptiemuntjes, en het bierproeven kon beginnen! Het biermenu wat we hier bij kregen stond bomvol met allerlei aparte biertjes en de keuzestress sloeg al snel toe. Lavendelbier, bier met chilipepers, niks was te gek en het liefst wilde ik elk biertje uitproberen (maar heel verstandig niet gedaan natuurlijk).

Ik denk dat ik iets te druk was met de biertjes om sfeerfoto’s te maken (oeps), dus ik heb bovenstaande plaatje voor de gelegenheid maar even van mijn grote vriend Google gehaald (dankjewel Google!). Het festival werd dit jaar gehouden bij Café de Ceuvel, en wat is dat een leuke plek! Ik denk dat het het best omschreven kan worden als een openluchtcafé, mocht dat en bestaand begrip zijn, aan het water. Een plek om eens naar terug te komen!

Foto 08-08-15 16 58 54

Met grote zekerheid zeg ik dat ik volgend jaar zeker weer te vinden ben op Kimchi Festival, want wat was het een fijne dag in het zonnetje met lekkere biertjes en lieve vrienden. Cheers!

