Crosley Cruiser

Als ik mijzelf in een paar woorden zou moeten omschrijven dan is er één woord die ik altijd zal noemen: Muziekliefhebber. Ik bespeel geen instrument, helaas, en mijn zangkunsten zijn ook niet al te best (lees: héééél erg vals), maar muziek luisteren, daar ben ik wel goed in. Het liefhebben van muziek begon zo ongeveer op de middelbare school, de liefde voor vinyl iets later. Ik vond ze altijd wel vet hoor, die lp’s, en ik had er ook een stuk of drie in al die jaren verzameld, maar vorig jaar besloot ik een stapje verder te gaan en brak de vinyl gekte los: Ik kocht een platenspeler.

Na lang het internet afgespeurd te hebben wist ik dat het de Crosley Cruiser zou worden (en dan wel in het roze natuurlijk). De Crosley Cruiser is een platenspeler verpakt in een koffer met ingebouwde speakers. Dit betekend echter niet dat je in het park kan gaan chillen met je platenspeler er naast; het dingetje heeft wel een slokje stroom nodig om te kunnen functioneren (er zijn laatst trouwens varianten uitgebracht die wél op een batterij werken, mocht dit park verhaal je fijn in de oren klinken). Het is een toegankelijke, niet dure platenspeler waarbij er geen versterker nodig is, je kan gewoon een externe luidspreker aansluiten. En dat laatste is eerlijk gezegd ook wel nodig, want het geluid wat uit de ingebouwde speakers komt is (vanzelfsprekend) niet top. Ik had deze platenspeler dan ook niet op het oog door de ingebouwde speakers, maar om het feit dat het aansluiten van mijn geluidsinstallatie makkelijk is. Aangezien ik nog totaal geen ervaring had met platenspelers was dit zeker een van mijn eisen. De Crosley Cruiser is een prima platenspeler voor beginners zoals ik.

Foto 07-05-15 17 22 30Is het een geweldige platenspeler? Nee. Ben ik er blij mee? Ja! Ben je op zoek naar een feilloze platen speler dan zou ik geen Crosley Cruiser aanschaffen. Door de lichte arm willen plaatjes nog wel eens overslaan. Voor de prijs vind ik het echter een prima en erg handig ding. En ik geef het toe, ik blijf een meisje, ik vind de vormgeving bijna net zo belangrijk als het product zelf. Ik kan er niks aan doen, mijn oog wilt ook wat (eigenlijk wilt mijn oog heel veel). En deze platenspeler ziet er nou eenmaal leuker uit dan anderen. Jup, ik ben nog steeds verliefd op mijn Crosley Cruiser.

Mijn Crosley Cruiser heb ik gekocht bij North End in Haarlem voor 119,95 (inclusief een plaat 20 naar keuze).

